Frakt- og returbetingelser
Frakt
​
Leveringsalternativer: Alle produkter fra Liland Design sendes som standard med Norges Pakke fra Posten Norge. Dette sikrer en trygg og sporbar levering av din bestilling. For større eller mer kostbare forsendelser kan andre fraktalternativer vurderes.
​
Fraktkostnader: Fraktkostnaden beregnes basert på produktets størrelse, vekt og leveringsadresse. De totale fraktkostnadene vil tydelig fremkomme i kassen før du fullfører din bestilling.
Leveringstid:
-
Produkter på lager: Vi bestreber oss på å sende din bestilling innen 1-3 virkedager. Leveringstiden med Posten Norge er normalt 2-5 virkedager etter utsendelse, avhengig av din geografiske plassering.
-
Produkter som ikke er på lager/bestillingsvarer: For enkelte produkter kan leveringstiden være noe lenger. Dette vil i så fall være tydelig angitt på produktsiden. Du vil også motta en bekreftelse på forventet leveringstid etter at din bestilling er behandlet.
Pakking: Vi sørger for at alle produkter fra Liland Design pakkes forsvarlig med egnet emballasje for å beskytte dem under transport. Skulle det likevel oppstå skader under frakt, ber vi deg kontakte oss umiddelbart med dokumentasjon (gjerne bilder) av skaden og emballasjen.
Retur / Angrerett
I henhold til angrerettloven har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen(e).
For å benytte angreretten må følgende betingelser være oppfylt:
-
Du må gi oss skriftlig beskjed om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager etter mottak av varen. Dette kan gjøres ved å sende en e-post til astrid@lilanddesign.no.
-
Varen må returneres til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har meldt fra om din beslutning om å benytte angreretten.
-
Varen må være i samme stand som ved mottakelse og i original emballasje dersom dette er mulig og hensiktsmessig.
Unntak fra angreretten:
Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialtilpasset etter dine spesifikasjoner, i henhold til angrerettsloven § 22 bokstav c. Dette kan for eksempel gjelde visse digitale designoppdrag eller produkter som er unikt tilpasset din bestilling. Dette vil være tydelig kommunisert ved bestilling.
Kostnader for returfrakt:
Ved bruk av angreretten er det du som kjøper som er ansvarlig for kostnadene ved returfrakt, med mindre annet er avtalt. Dersom varen er defekt eller det har oppstått en feil fra vår side, dekker vi selvsagt returkostnadene.
Skade eller feil ved levering:
Dersom du mottar en vare som er skadet under transport eller det er feil ved leveransen (f.eks. feil produkt), ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig og senest innen 7 dager etter mottak. Ta vare på originalemballasjen og dokumenter skaden med bilder. Vi vil da hjelpe deg med å finne en rask løsning, enten det innebærer omlevering, reparasjon eller refusjon.
​
Kontakt oss
Hvis du har spørsmål angående frakt, retur eller angrerett, er du velkommen til å kontakte oss:
Liland Design
Astrid-Marie Liland Møller
E-post: astrid@lilanddesign.no